Charlotte Perriand

Filtrare și sortare
Filtrare și sortare 0
Sortează după: Poziția
Preț
Aplicați
designer
Tip
Marca
culoare
Culoarea materialului
Număr de surse de lumină
Soclu
Grad de protecție
Sursă de lumină inclusă
Putere în wați
Aplicați
Proiecție
Aplicați
Lungime (în cm)
Aplicați
Lățime (în cm)
Aplicați
Înălțime (în cm)
Aplicați
Diametru (în cm)
Aplicați
Reglabil
13 Produse
Filtru
1.666,00 RON
RRP 2.380,00 RON
-30%
1.815,00 RON
RRP 2.135,00 RON
-15%
2.595,00 RON
1.345,00 RON
3.588,00 RON
RRP 4.485,00 RON
-20%
1.815,00 RON
RRP 2.135,00 RON
-15%
2.080,00 RON
RRP 2.600,00 RON
-20%
1.345,00 RON
1.143,00 RON
RRP 1.345,00 RON
-15%
2.685,00 RON
2.685,00 RON

Charlotte Perriand

Născut: 24 octombrie 1903.\ Moarte: 27 octombrie 1999.\ Lucrări cunoscute: Lampa Potence.\ Educație: Designer de la Școala Daneză de Design.

Arta și arhitectura sa multidisciplinară, care includeau de la design de mobilier la stațiuni de schi de mari dimensiuni, au plasat-o printre unii dintre cei mai revoluționari designeri de la sfârșitul anilor '20 și '30 și au făcut din ea unul dintre cei mai influenți designeri ai secolului al XX-lea. Deși nu a obținut niciodată recunoașterea pe care au obținut-o colegii ei Le Corbusier și vărul lui Le Corbusier, Pierre Jeanneret, cei trei designeri au fost ca trei degete la o mână în atelierul lui Le Corbusier - iar când a ieșit în sfârșit din umbra designerului elvețian, și-a făurit o carieră unică, independentă.

Imagine alb-negru de epocă a unei femei pe o plajă. Ea poartă un pulover cu guler înalt și stă relaxată lângă o barcă, cu o expresie naturală.

"Noi nu brodăm perne aici, doamnă"

Charlotte Perriand s-a născut la Paris și a fost fiica unui croitor și a unei croitorese. Având un talent înnăscut la desen, s-a înscris de tânără la École de L'Union Centrale des Arts Décoratifs, unde a studiat designul de mobilier până în 1925 și unde a fost instruită, printre alții, de legenda Art Deco Henri Rapin.

Acesta este motivul pentru care a fost atât de atrasă de designerul elvețian și ucigașul de ornamente Le Corbusier, care a declarat cu mândrie că locuința este o mașină în care se trăiește și că arhitectura înseamnă să pui lucrurile în ordine. Era rigid și a fost vârful de lance al mișcării de combatere a ornamentației și fastuozității care caracterizau Art Nouveau.

La scurt timp după terminarea pregătirii, Charlotte Perriand a creat expoziția Bar sous le Toit pentru Salon d'Automne din 1927, care consta în obiecte strălucitoare din aluminiu și nichelate care formau un bar mare, mese, rafturi și scaune cu perne din piele. Expoziția făcea referire la era mașinilor, iar utilizarea metalelor de către Perriand a diferențiat-o de dragostea contemporanilor săi pentru produsele din lemn ornamentate și lucrate manual - dar, deși expoziția a fost un succes, Perriand nu era mulțumită. Charlotte Perriand a vrut să creeze produse care nu erau doar pentru cei bogați, ci pentru toată lumea.

Perriand își dorea foarte mult să lucreze pentru Le Corbusier pentru că îi citise cărțile, dar când a aplicat pentru un loc de muncă cu el în același an, a fost respinsă cu celebrele cuvinte ale lui Corbusier însuși: "Noi nu brodăm perne aici, doamnă."

Epoca lui Le Corbusier (1927-1937)

Când Le Corbusier a vizitat Bar sous le Toit, i-a devenit clar că se înșelase cu privire la tânăra designer franceză, iar Charlotte Perriand a primit oferta de a lucra în atelierul său.

"Ca trei degete la o mână" spunea chiar Charlotte Perriand despre colaborarea sa cu designerul elvețian și vărul acestuia, Pierre Jeanneret, iar cei trei au lucrat îndeaproape împreună atât din punct de vedere creativ, cât și practic. Perriand a luat multe notițe de la maestrul elvețian, dar invers, și Le Corbusier a învățat multe de la Perriand. Ea a împărtășit ideea lui Corbusier că lămpile nu sunt elemente decorative fără cauză, ci mai degrabă instrumente funcționale și tehnice în casă: forme utile. Ea a fost cu siguranță arhitect înainte de a fi designer. Dar, în același timp, ea a fost o mare susținătoare a mișcării, iar mobilierul său este caracterizat de multe articulații mobile.

Un exemplu fantastic de lampă a desenelor lui Perriand sub aripile "corbului", așa cum se autointitula Le Corbusier, este frumoasa lampă de perete Applique Cylindrique. Proiectată pentru cabana ei de munte Le Vieux Matelot în anii 1930, lampa arată interesul ei timpuriu pentru nuanțele mobile, dar și înțelegerea ei timpurie a luminii bune. Lampa se atenuează ușor printr-o simplă atingere a ecranului, iar lumina poate fi îndreptată exact acolo unde aveți nevoie de ea.

Potence Pivotante și epoca lui Jean Prouvé și Japonia

Când Charlotte Perriand a ieșit din umbra lui Corbusier și a intrat în propria sa carieră de succes, după cum scria New York Times la acea vreme, a început să lucreze cu Jean Prouvé. Prouvé, ca și Perriand însuși, iubea metalul - și puteți simți colaborarea dintre cei doi atunci când vă uitați atât la lămpile lui Perriand, cât și la cele ale lui Prouvé.

În timpul războiului, au proiectat două barăci și mobilier pentru case temporare, dar când Franța a capitulat în fața Puterilor Axei în 1940, Perriand a călătorit în Japonia. Aici a fost consultant, ajutând Ministerul japonez al Comerțului și Industriei. Spre sfârșitul războiului, Perriand a fost nevoită să plece în exil în Vietnam, unde a studiat prelucrarea lemnului și împletiturile asiatice, ceea ce a trezit un interes în ea și a făcut-o să privească din nou spre materialele naturale.

Un exemplu fantastic de lampă din perioada în care Perriand a lucrat cu Jean Prouvé este frumoasa Potence Pivotante, care, la fel ca exemplul anterior, folosește mișcarea în design. Perriand a proiectat lampa în 1939, chiar înainte de a părăsi țara - și dacă cunoașteți Potence a lui Jean Prouvé, care a fost proiectată pentru prima dată în 1950, nu există nicio îndoială că vedeți asemănările dintre cele două - dar versiunea lui Charlotte Perriand este cea originală.

Postbelicul, apogeul lui Charlotte Perriand și Pivotante á Poser

Stațiuni de schi mari și impresionante, clădirea ONU a Ligii Națiunilor și birourile Air France din Londra, Paris și Tokyo. Acestea sunt doar câteva dintre navele emblematice pe care Charlotte Perriand le-a proiectat după ce s-a întors în Franța. A lucrat din nou cu Jean Prouvé de-a lungul anilor 1950, iar drumurile lui Perriand și Le Corbusier s-au intersectat din nou atunci când ea a proiectat bucătăriile din iconica Unité D'habitation.

O lampă minunată pe care Charlotte Perriand a creat-o în această perioadă a fost extrem de frumoasa Pivotante á Poser. Încă o dată, mișcarea este o temă care se simte în întreaga lampă, iar ca o cortină de scenă, abajurul metalic poate fi tras într-o parte pentru a dezvălui sursa de lumină expusă - sursele de lumină expuse au caracterizat, de asemenea, interioarele lui Le Corbusier în această perioadă - iar cablul poate fi folosit pentru a aprinde și stinge lampa. Forma mică vă permite să îl deplasați cu ușurință și să îl utilizați oriunde doriți.

Charlotte Perriand a continuat să creeze pentru tot restul vieții sale, lăsând în urmă o gamă largă de mobilier, lămpi și clădiri.Am încercat să privim viața ei de sus, dar am zgâriat doar suprafața. Există o mulțime de locuri unde puteți afla mai multe despre ea, inclusiv autobiografia sa Une Vie de Création. Sperăm că v-am stârnit interesul.

Împărtășește-ți fotografiile cu @lampemesteren

Inspiră și lasă-te inspirat, de la o casă unică la alta. Etichetează-ți fotografiile cu #yesLampemesteren și s-ar putea să îți vezi casa aici!